Banff en Lake Louise

17 oktober 2017 - Banff, Canada

Zondag vetrokken we naar Banff in de Rocky mountains. Een mooie tocht. We waren in no time de stad uit en reden over de prairiegronden de bergen tegemoet. Mooi die besneeuwde toppen waar je uiteindelijk tussen rijdt.
Banff is een heel leuk plaatsje. Wel toeristisch maar heel smaakvol en gezellig.
Leuke winkeltjes en restaurantjes met op de achtergrond de beboste en besneeuwde bergen.
Na dat we ingecheckt waren in ons hotel
2 km buiten de stad in de bergen vertrokken we naar Lake Moraine en Lake Louise.
Helaas was de weg naar Lake Moraine al afgesloten voor de winter ivm sneeuw. Lake Louise was wel bereikbaar en ook erg druk.
Wat een toeristen en wat een Japanners of
Chinezen. Het meer is prachtig zeker met sneeuw. We wandelden een route omhoog naar een uitzichtspunt hoog boven het meer, Fairview lookout. Een hele klus want het pad was af en toe spekglad. Maar het was het waard. Het uitzicht was echt fantastisch. Na een hoop foto's gemaakt te hebben gingen we weer terug naar beneden. Roos en ik de zelfde weg en Annet en de rest namen een moeilijk pad wat afgeraden werd omdat het zo steil is. Roos en ik zijn 1x gevallen. Annet ook bijna de afgrond in.
Onderweg door het besneeuwde bos zagen we amper andere toeristen maar wel zwarte eekhoorns die lekker opvielen in de witte sneeuw. Verder kleine vlindertjes, dat verwacht je al helemaal niet in de sneeuw.
Na nog een cappucino in het kasteelhotel te hebben gedronken hebben we het kasteel van binnen bewonderd. Wat een luxe hotel en zo groot. Meer dan 1000 kamers groot.
Buiten nog wat foto's gemaakt en zelf ook nog een toeristische attractie veroorzaakt; Daan die op een brug aan de voet v h meer een tamme ekster trof. Hij bleef kletsen met de ekster en deze kwam steeds dichterbij hem zitten. De Aziatische toeristen bleven Daan en zijn ekster fotograveren, hilarisch om te zien als moeder.
Daarna terug naar Banff, zo'n 65 km rijden.
Daar nog wat gewinkeld, leuke souvenirs gekocht en uit eten. Bella en ik Mexicaans en Annet en de rest Indisch.
De kinderen van Annet waren zo moe dat ze amper konden eten dus snel naar ons knusse hotel voor een welverdiende nachtrust na al die lekkere berglucht.