Icefields parkway

18 oktober 2017 - Jasper, Canada

Maandag eerst naar de gym om te sporten en daarna hebben de kinderen nog gezwommen en hebben ze buiten in het bubbelbad gezeten. Na het ontbijt nog even naar Banff om te tanken en een cappuccino voor onderweg bij de starbucks gehaald.
Daarna de icefields parkway gereden naar Jasper.
285 km door schitterende natuur. Veel bossen, meren, watervallen en rivieren. Besneeuwde bergen echt sprookjesachtig.
We hebben veel stops gemaakt om te fotograferen. Helaas waren we buiten het seizoen waardoor alle restaurantjes gesloten waren en de bezienswaardigheden bij de gletsjer ook. We zijn er wel even uit geweest bij het Icefield center maar we kwamen in een sneeuwstorm, zo koud dat we heel snel de auto weer ingingen. Gelukkig had ik allerlei koek, hartig en zoet ingeslagen want we zijn tot 18 u onderweg geweest.
We zijn gestopt bij oa: Bow lake, Peytolake, de Mistaya canyon, de Sumwaptapass, Columbia icefield en bij de Sunwapta en de Athabasca watervallen. Adembenemend mooi.
Om 18 u kwamen we eindelijk best hongerig in Jasper aan.
Het is een klein plaatsje dus ons hotel was zo gevonden. Hier zouden we 2 nachten blijven. We hadden 2 grote kamers met 2 kingsize bedden per kamer en een zithoek. Prima zou je zeggen .....tot je het hotel binnen kwam.
Wat een lucht, overal maar vooral in onze kamer hangt een allesoverheersende luchtverfrisser geur. Stank wil ik het eigenlijk liever noemen. Net als zo'n geurkerstboompje die je wel eens in auto's of taxi's aan hun achteruitkijkspiegel ziet hangen. Klagen hielp niet want het is de hotelgeur volgens de receptionist.
Ik ben er met mijn scherpe neus niet blij mee...pfffff dat is nog vriendelijk uitgedrukt. We waren bekaf na die lange rit waarbij het ook nog eens een groot deel v d rit regende of sneeuwde.
Dus maar een hapje in het hotel gegeten en toen nog even relaxen in onze meurkamer zoals ik hem maar noem.
Gelukkig hebben we wel goed geslapen ondanks die meur.