Jasper nationaal park

18 oktober 2017 - Jasper, Canada

Vandaag helaas weer een regenachtige dag. Geen dag om te gaan wandelen daarom maar met de auto op pad. Na dat we geïnformeerd hadden of de weg naar Lake Maligne nog open was zijn we die kant op gegaan. We kwamen eerst bij Medicine Lake een groot meer met diverse kleurschakeringen in het water en veel afgebrand bos erom heen. Er zijn dit jaar enorme bosbranden geweest in de Rocky Mountains. Helaas bleef het regenen dus snel wat foto's gemaakt en door naar Maligne Lake.
Een prachtig meer maar dat kwam niet goed tot uiting in dit snertweer.
We hebben er even rondgekeken maar waren het al snel zat in de stromende regen zonder paraplu, dus maar weer in de auto naar Jasper 47 km terug . Onderweg op diverse plaatsen borden dat je moest oppassen voor beren en herten maar zelfs die vonden het weer te slecht.
We kregen nog wel een enorme sneeuwbui over ons heen. In Jasper geluncht bij een soort Griek maar dat viel erg tegen. De kebab van de kinderen leek wel van kunststof. Daarna nog even gewinkeld en toen werd het eindelijk droog dus hup, wij weer op pad. Dit keer naar Lake Annet en Lake Edith met een zandstrandje.
Daarna naar de cabinelift die naar Whistler gaat maar ivm het slechte weer ging deze niet. We hadden wel een
mooi uitzichtspunt over Jasper vanf de berg daar.
Daarna naar het gebied waar je de 5 Lakes wandeling hebt.
Bella en ik hebben een deel gedaan, Annet Daan en Roos zijn tot het 1e meer gekomen wat wel adembenemend was.
Morgen voor we naar Banff terug gaan willen we de hele 5 lakes wandeling nog maken. Toen Bella en ik weer in Jasper waren zagen we een hele groep wapiti herten midden in de stad.
Mooie middenbruine herten met een beige kontje. Ze staken op hun dooie gemak de spoorrails en de weg over. Zo van ;" wij woonden hier eerst" en gelijk hebben ze.
Terug in het hotel nog even aan dit blog gewerkt. Na een redelijk goede maaltijd hier aan de overkant is het nu bedtijd.