3 Dagen Hoi An vervolg...

31 oktober 2015 - tp. Hội An, Vietnam

Oeps ik drukte per ongeluk al op publiceren terwijl ik nog niet klaar was.
Hier komt het vervolg.
Gistermiddag zijn we om15 u terug naar ons resort gegaan om nog wat te zwemmen.Helaas zitten er als je bij het zwembad ligt om de haverklap vliegen op je. Dat hebben we hier nog niet eerder meegemaakt, maar de lol is er daardoor snel af. We zijn nog even naar het strand gegaan maar door al die zandzakken is het daar ook niet fijn.
Dus nog maar even in de kamer gerelaxed en gisteravond bij een lokaal tentje om de hoek gegeten.
Niet echt een toppunt van romantiek aan de straatkant onder een golfplaten dak met tlbuizen verlicht maar wel erg lekker, vooral de dimsum van Benc.

Vandaag hadden we nog een vrije dag.
We hebben fietsen gehuurd en zijn eerst naar Hoi An gefietst, ongeveer 5 km verder op. Ik wilde heel graag naar de markt en dat was de moeite waard. Een grote markt, gedeeltelijk overdekt maar ook een heel groot deel op straat.
Veel groente, fruit, vis en schaal en schelpdieren maar ook veel souvenirs. Heel leuk om te fotograferen.
Daarna naar ons favoriete barretje voor een ijskoffie en tiramisutaartje.
Nog een paar tempels bezocht en toen zijn we weer terug naar de kust gefietst.
Daar zijn we een stuk langs de kust gefietst tot we bij een heel rustig zandstrand kwamen.
We hebben 2 bedjes gehuurd en lekker gezwommen en gezond (ik) en in de schaduw gelegen (Benc).
Er waren weinig toeristen en de medewerkers van de 2 eenvoudige strandtentjes waren heel aardig. Het was er ook nog eens spotgoedkoop.
Een halve liter gekoeld bier kostte 80 cent!
Er stond een flinke wind waardoor er grote golven waren en je moest op passen dat je niet meegezogen werd. Maar het was zo rustig en zo' n schoon strand, echt genieten....
We hebben heerlijk geluncht ook voor een prikkie met verse inktvis en garnalen maar daarna begon het ineens te regenen. We hebben nog een tijdje gewacht maar het knapte helaas niet meer op.
Uiteindelijk zijn we maar naar het hotel gefietst om het zand van ons af te spoelen.
Aan het eind van de middag hebben we nog een uurtje gefietst langs de kust en nu gaan we nog wat eten bij een lokaal tentje.In het hotel is een halloween diner maar daar hebben wij niet zo'n zin in.
Hier om de hoek is een straat met allemaal vrij eenvoudige eettentjes en winkeltjes.
Morgen vliegen we naar Hoh Chi Minh City, het vroegere Saigon.