Calgary, Canmore en Banff

27 oktober 2017 - Southeast Calgary, Canada

Gisteren zijn we met de auto naar Calgary gegaan. We zijn de dag rustig begonnen en Jo Anna had verrukkelijke french toast
( wentelteefjes) voor ons gemaakt. Als eerste gingen we naar de Saddledome in Calgary. Dat is het stadion waar de ijshockey wedstrijden worden gespeeld.
Op internet had ik gezien dat de Calgary flames vrijdag tegen Dallas speelt.
We konden nog 4 kaartjes kopen, Sophie gaat ook mee, en al zijn het niet de beste plaatsen het is toch leuk om een keer mee te maken nu we hier zijn. Daarna naar een parkeergarage naast de Calgarytower.
We zijn eerst naar de panorama etage geweest waar je een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving hebt. Daarna zijn we naar het ronddraaiende restaurant boven in de toren gegaan waar we heerlijk geluncht hebben terwijl de stad aan ons voorbij ging.
Na nog wat foto's op de panorama etage gemaakt te hebben gingen we naar het Glenbow museum dat vlak bij de toren ligt.
Daar was een tentoonstelling over de natives, de oorspronkelijke bewoners van Canada, wij noemen ze de indianen.
Prachtig vond ik het. Veel informatie en bezienswaardigheden zoals kleding, moccassins, speren, tipi's en mooie schilderijen en foto's. Helaas was het al vrij snel sluitingstijd en moesten we vertrekken.
Jo Anna heeft ons nog de wijk Kensington laten zien aan de overkant van de bow rivier.
Een prachtige wijk met veel vrijstaande huizen en leuke winkels en uitstekende restaurantjes. Je hebt een mooi uitzicht op de stad en bent zo downtown als je de brug over gaat. Overduidelijk waarom deze wijk zo populair is.
Wat voor ons trouwens heel leuk is dat zijn de Halloween versieringen buiten bij de voordeuren. Hoe enger hoe liever en wij kijken onze ogen uit omdat wij geen Halloween kennen in NL. Grafzerken, skeletten en andere griezelige dingen maar ook uitgesneden pompoenen.
Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we de rest van de stew opgegeten die overigens niet Iers maar Canadees was en die nog heerlijk smaakte.

Vandaag zijn we de bergen weer ingeweest.
We zijn eerst in Canmore de three sisters gaan bekijken. 3 Bergtoppen vlakbij elkaar net buiten Canmore. Daarna kwamen we in het stadje terecht en dat was zo leuk dat we er een stop van gemaakt hebben.
We hebben de kreek die door de stad loopt gefotografeerd en gewinkeld. In een mooie woonwinkel hebben we alle 3 wat gekocht.
Ik een mooie foto an 2 elanden die ik thuis ga in lijsten. Ik ben er heel blij mee.
Daarna zijn we door naar Banff gereden. Daar zijn we al 2x eerder geweest maar we zijn er weg van. We hebben geïnformeerd bij de plaatselijke VVV waar we dikhoorn schapen konden vinden en andere wilde dieren maar daar is het helaas nu niet het goede seizoen voor zeiden ze.
Daarna een late lunch bij Earl's een heel goed restaurant volgens Jo An en daar was geen woord van gelogen. De clambshowder was goddelijk...We hebben nog even een paar souvenirs gekocht en zijn toen naar de Tunnel mountain gegaan om te wandelen en te fotograferen.
De bergtoppen met sneeuw erop lagen prachtig in de zon en er stonden weer 2 rode stoelen waar het prima zitten in was.
Hierna vertrokken we weer terug naar Calgary zo'n 1,5 uur rijden.
Jammer dat we de bergen weer achter ons moesten laten want het is er zo mooi.
We gingen in Calgary bij de Shark club eten een sportbar waar je de lekkerste hamburgers van Calgary kan eten volgens Jo An. Overal tv's met ijshockey wedstrijdenen American football. Een leuke ervaring en inderdaad een heerlijke burger.
Hier nog even gekletst en toen ging Jo An naar bed. Ze moet morgen en zaterdag werken van 6-12 u en dus al om 4.30 op staan. Ik kruip er ook in.
Morgen met Daan op stap. Ontbijten bij Dennies, een Amerikaanse diner en daarna naar de Chinooks mall en nog naar een schattig plaatsje hier in de buurt: Okotoks.
We willen rond 16 u thuis zijn en dan pakken we de trein nasr de Saddledome voor de ijshockey wedstrijd.
We hebben weer 2 hele fijne dagen gehad super gezellig met Jo Anna.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade