West glacier park vervolg

22 oktober 2017 - West Glacier, Montana, Verenigde Staten

Gisteravond heb ik per ongeluk op publiceren gedrukt zonder dat mijn verhaal af was en voordat ik de spellingscontrole gedaan had. Het is lastig om hele verhalen te typen op een mobieltje.
We zijn dus via Browning, wat we zo onveilig vonden met zijn trailerparken vol verpauperde mobile homes die soms zelfs onbewoonbaar waren verder gereisd. Het deed me denken aan de tv serie Fort Oranje. Buiten de stad lag een casino hotel. De parkeerplaats stond vol gehavende pick up trucks maar het hotel zag er netjes uit.
De receptionist vertelde ons dat we via deze kant v h park bij onze bestemming konden komen en dat het nog een uur rijden was..
Het begon te vriezen en borden langs de weg waarschuwden ons voor icy spots maar na een uur door een schitterende omgeving kwamen we bij het Outdoor center aan waar we een huisje hadden gehuurd in het bos.
Het bedrijf was inmiddels gesloten maar er zat een envelop op het raam geplakt met mijn naam erop. Huisje 8 was voor ons en het was open, de sleutels lagen op tafel. Het was even zoeken in het inmiddels donkere bos maar uiteindelijk vonden we het. Wat een verrassing. Een gigantisch houten huis met veranda en balkon. 4 grote 2 persoons bedden. 2 woonkamers, 2 keukens, 2 badkamers. Van alle gemakken voorzien. Maar wel in the middle of nowhere. Geen restaurantje te bekennen waar we wat konden eten. Uiteindelijk hebben we het gevraagd aan iemand die bij een feest werkte wat in de buurt werd gehouden. Nog 7 miles rijden daar was een restaurant wat gegarandeerd open was. Alles is dicht hier omdat het seizoen voorbij is.
Het was inmiddels 19.45 en we waren vanaf 10 u onderweg dus we hadden wel trek. Gelukkig was het aan de zelfde weg want het is hier pikdonker overal.
We zitten midden in een nationaal park in de bergen waar gek genoeg wel een spoorlijn doorloopt. We horen de hele tijd toeterende treinen in de verte, maar dat is niet storend. Toen we na het eten naar huis reden begon het te miezeren en nu, vanmorgen regent het helaas ook. Ik heb de gashaard hooggezet en straks eerst maar eens ontbijten ook 7 miles verderop in dat zelfde restaurantje.
We wilden eigenlijk nog een nacbt bijboeken omdat het huis zo mooi is en het park ook maar als het zo blijft regenen weet ik niet of ik dat doe. Gelukkig heb ik wifi dus ik ga me maar even in de plaatselijke weerberichten verdiepen. We hadden gisteren in Canada namelijk prachtig weer. Sophie heeft maandagavond weer college en dan gaan wij bij Jo An logeren.
Excuus voor mijn vorige blog. Ik typ altijd eerst mijn hele verhaal en dan lees ik het na en corrigeer ik het maar als je niet oplet heb je het al heel snel gepubliceerd en dan kan je er helaas niets meer aan veranderen.

1. Tries:
    22 oktober 2017
    Ach Marion, ik vond het heel grappig. Niemand die zich daaraan gestoord heeft hoor.