Maligne canyon, Valley of the 5 lakes en terug naar Banff

19 oktober 2017 - Banff, Canada

Vanmorgen was het koud maar droog. Na een stop bij de bakker voor brood en lekkere cappucino gingen we eerst naar de Maligne canyon. Een kloof waar water door stroomt met watervallen. We waren vroeg dus het was nog rustig. We waren de bussen Japanners net voor.
We hebben een mooie wandeling gemaakt en zijn daarna naar de Valley of the 5 lakes gegaan onderweg naar Banff.
Daar hebben we 2 uur gewandeld en alle 5 de meren bekeken. De meren zijn beel helder en turqoise/groen van kleur.
Inmiddels was het bijna half 2 en hoogste tijd voor de lange rit naar Banff.
Het begon al vrij snel hard te sneeuwen en dus moest ik veel langzamer gaan rijden en heb ik vrijwel constant in zijn 2 gereden.
We hebben nog een stop bij de gletsjer gemaakt maar omdat het steeds harder ging sneeuwen zijn we snel verder gegaan.
Wij; Daan,Tom en ik voorop en Annet met Roos en Bella na ons.
Omdat het zo sneewde en ik zo geconcentreerd moest rijden verloor ik Annet uit het oog. Ik ben blij dat ik winterbanden heb want het werd spekglad.
We hebben meerdere auto's gezien die van de weg gleden of niet vooruit kwamen.
We besloten maar door te rijden en als de weg beter was op Annet te wachten.
Maar na een kwartier wachten kwam ze nog niet langs. Omkeren was geen optie dus we besloten maar voorzichtig door te rijden. Er kwam weer veel sneeuw en een heel stuk gladde besneeuwde weg.
Tom wilde graag nog even bij Lake Louise kijken daar kwamen we langs dus dat hebben we nog gedaan. Daarna was het nog 55 km naar Banff in de natte sneeuw die gelukkig niet bleef liggen.
We waren rond 18.15 in het hotel en hadden gehoopt dat Annet er al was.
Het is nu 20.00 en ze is er nog niet. We zijn inmiddels behoorlijk ongerust en kunnen haar op geen enkele manier bereiken.
Ze vond het doodeng om in de sneeuw door de bergen te rijden. Hopelijk zit ze ergens in een restaurantje bij te komen en te eten maar we zijn er helemaal niet gerust op. Gelukkig willen ze ons bij de receptie helpen om rond te bellen. Dat gaan we nu maar laten doen. We zijn inmiddels behoorlijk ongerust.