Van Brooks via Waterton Lakes naar Glacier Park in Montana USA.

22 oktober 2017 - Columbia Falls, Montana, Verenigde Staten

Gisteren van Banff naar Drumheller gereden zo'n uur of 3.
Annet kwam daar ook heen met alle kinderen. Zij ging de route doen die wij vorige week zaterdag hebben gereden en Daan, Sophie en ik gingen het Dinosaurus museum bekijken. Wat een collectie dinosaurusskeletten etc. hebben ze daar. Interessant maar ik was er toch snel klaar mee eerlijk gezegd. Daarna zijn we naar Brooks gereden en hebben daar overnacht.
Het plan was om vandaag naar het Dinosaurus nationaal park te gaan waar meer dan 30 dinosaurus skeletten zijn gevonden en waar de natuur heel mooi is met allemaal gekleurde lagen van diverse gesteentes in de bergranden. Maar de rest van onze geplande trip zou zo veel tijd kosten dat we dat maar hebben laten vervallen.
Dus op naar Waterton Lakes park. Prachtig maar van de zomer getsisterd door hevige bosbranden en dat is nog goed te zien. We wilden naar de Red Rock Canyon waar allerlei diren te zien zijn maar toen webij de ingang waren was die afgesloten. Balen zeg nu moesten we weer helemaal terug. Dan maar via de grens met de VS Amerika in maar ook de Amerikaanse grens was afgesloten.
Het waaide extreem hard en in de bergen had je sruifsneeuw stormen. Heel gevaarlijk.
Plan C. Binnendoor naar West Glacier waar we een huisje hebben gehuurd in het bos. Hellaas ging dit ook mis. De logan pas was afgesloten. Dus wij weer terug via Browning. Een hele gure plaats met veel
gammele trailers,loslopende zwerfhonden en verpauperde huizen.

1. Tries:
    22 oktober 2017
    Wel een beetje een pechdag dus. Ook het schrijven zat duidelijk niet mee haha. Een nachtje slapen en op naar een betere dag.