Lake Tahoe

19 september 2016 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Gisteravond kreeg ik nog een bierproeverij van Jim de barmedewerker toen ik een Carlifornisch biertje wilde bestellen. Ik mocht van alle 4 de soorten een beetje proeven zodat ik degene kon bestellen die ik het lekkerst vond, heel aardig.
Toen we na het eten terug in de hotelkamer kwamen schrok ik even flink. Mijn tablet lag niet meer in de kluis en ik wist zeker dat ik hem erin gelegd had. Na lang zoeken kwam hij boven water, hij was tegen de bovenkant van de kluis geplakt, die blijkbaar magnetisch was..... Gelukkig maar....
Vanmorgen om half 8 zijn we naar Lake Tahoe vertrokken daar kwamen we om half 12 aan bij South Lake Tahoe waar we in een leuk modelletje uit de 60er jaren zitten, Apex inn heet het.
Het ligt schilderachtig aan de voet van de bergen met allemaal hele hoge dennen eromheen.
We zitten hier in de Sierra Nevada en 's winters is het hier een skigebied.
We konden al in onze kamer die wel wat gedateerd is maar dat heeft ook wel weer zijn charme. We hebben airco en een koelkastje en dat is fijn want het is warm hier met een strakblauwe lucht.
Na wat boodschappen gedaan te hebben , oa. een koeltas met elementen (bedankt voor de tip Lia) gingen we op stap. Ons plan was om het meer rond te rijden maar dat is erg groot, 115 km omtrek. Na een prima lunch hebben we ongeveer een derde van het meer bekeken.
Lake Tahoe ligt op 1900 meter hoogte en is ontzettend helder je kan 6 tot 9 meter diep kijken en het meer is 50 meter diep.
We hebben het Sand Harbour state park bezocht een prachtige plek met een mooi zandstrand en heel veel rotsen die mooi afgevlakt zijn door de eeuwen heen. Het water varieerde in kleurschakeringen van turqoise tot groen en zelfs donkerblauw. Denk er bergen met hele hoge dennenbomen en veel andere vegetatie met daarin, herten, eekhoorns en beren bij en jullie kunnen je vast voorstellen hoe mooi dat is.
Na veel foto's te hebben gemaakt waren we het ineens zat, nu zitten we even te relaxen op onze hotelkamer. Straks nog even naar de pizzeria aan de overkant en dan morgen het eerste nationale park bezoeken; Yosemite nationaal park.

Foto’s

1 Reactie

  1. Tries:
    19 september 2016
    Haha, wat een verhaal van de tablet. Jullie zullen niet de enige zijn die dat mee hebben gemaakt. Wat fijn dat Benco helemaal geen last heeft van zijn benauwdheid. Geniet ze!