Oakhurst
20 september 2016 - Oakhurst, California, Verenigde Staten
Vanmorgen waren we al heel vroeg wakker, we hebben nog wat last van een jetlag en dus gingen we om 6 uur spic en span uit ontbijten.
Ons schattige 60er jaren motelletje met 12 kamers bood geen ontbijt en dus moesten we kiezen. Gaan we ontbijten bij Ernie's coffeeshop of bij Bert's café? We kozen voor Ernie en na een Amerikaans ontbijt met een wentelteefjes en bosbessen pannenkoek voor mij en yoghurt met muesli en banaan voor Benco reden we al om 7 uur weg om naar Oakhurst te gaan.
Benco had een prachtige route uitgestippeld over 3 bergpassen van bijna 3000 meter.
Wat een natuurschoon, je kan wel foto's blijven maken. Lege vlaktes met vergeeld gras in allerlei kleurschakeringen met her en der een boom of struik erin.
Gigantische dennenbomen in allerlei soorten, stroompjes glashelder water met soms een watervalletjes en heel veel rotsen variërend van heel klein tot gigantische rotsen. Soms helemaal glad afgesleten door gletsjers en soms juist brokkelig of scherp. Eindeloze vergezichten, leeg met vergeeld gras, met honderden bomen of met (granieten)rotsen in allerlei maten. Prachtig, je komt ogen te kort.
Helaas hebben we geen beren en herten gespot maar wel eekhoorns en hagedissen en roofvogels.
We hebben getankt in de middle of nowhere bij een benzinepomp uit de 60er jaren met een winkeltje/restaurantje erbij waar we koffie dronken, die nog lekker en vers bleek ook.
We hebben uren door de bergen gereden en kwamen amper andere mensen tegen. Na de eerste 2 bergpassen hebben we geluncht in Coulterville, nog zo'n dorp waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan.
We aten in een heel oud tentje wat een combinatie van levensmiddelen winkel, kado winkel en een restaurantje was.
Daarna nog over 1 bergpas en toen kwamen we rond 14 u in Oakhurst aan.
Oakhurst ligt aan de zuidelijke toegangsweg naar het Yosemite park toe dus daar zijn we zo morgen.
We hebben een prachtige kamer, gigantisch groot met nog een extra slaapbank en 2 fauteuils en een kitchenette en dat voor 2 nachten...
Het is hier wel bloedheet, 38°C met volop zon.
Na de lange rit vol haarspeldbochten en ravijnen was het heerlijk relaxen in onze kamer met airco.
Morgen gaan we naar het Yosemite park, maar ik heb de laatste dagen al zo veel prachtige natuur gezien dat ik heel benieuwd ben naar wat ik daar ga ontdekken...
Ik vind Amerika leuk, het is inderdaad vaak net als op tv of in de film.
De mensen die we in de hotels en restaurants tegenkomen zijn ontzettend aardig en maken graag een praatje.
Ze praten ontzettend snel waardoor ik het gesprek niet altijd kan volgen maar als ik dan vraag of ze wat langzamer willen praten doen ze dat meteen.
Verder zijn er nog steeds dorpjes waar de tijd stil heeft gestaan, heel bijzonder.

Je reisverhalen bij de groep voorgelezen.
De mensen vonden het erg Leuk!!
Kijken uit naar meer en wensen jullie hele mooie voortzetting van de reis.
Groeten Lia