Saigon/ Ho Chi Minh city

1 november 2015 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vanmorgen zijn we naar Saigon gevlogen, ruim een uur vliegen vanaf Da Nang.
Gisteravond en vannacht heeft het bijna continue geregend en dan is er niet veel te beleven aan de kust.
Gisteravond nog lekker gegeten in een plaatselijk tentje om de hoek, via tripadvisor ontdekt.
Er werkte een hele enthousiaste eigenaresse. We waren net tussen de buien door gearriveerd. We kregen meteen te horen wat we moesten bestellen maar op een leuke manier. Zo wilden we allebei een portie springrolls vooraf maar dat was niet de bedoeling, veel te veel, we moesten maar een portie delen en er een salade van bananenbloemen bij nemen. De wijn die we wilden nemen werd ook afgekeurd, sauvignon blanc moesten we nemen, lekkerder en goedkoper ook.
Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten buiten onder een afdak terwijl de regen met bakken tegelijk uit de lucht kwam. De morningglory = waterspinazie hoefden we niet te betalen want daar hadden we amper van gegeten, het was veel te veel ;-)
We kregen nog kokosijs toe van het huis, al met al leuke een avond.
Het was net weer even droog toen we terug naar het hotel gingen, dat kwam goed uit.

Vandaag dus naar Saigon. We hebben een apart hotel, leuk gelegen in het centrum. We zijn vanmiddag even een stukje gaan lopen. Het is hier duidelijk een stuk welvarender. Dure winkels, hotels en restaurants. Ook wolkenkrabbers hier in de buurt. Zelfs de Vietnamezen die je hier ziet zijn wat dikker dan die in de rest van Vietnam.
Vanmiddag naar het hardrock café geweest en even naar de Starbucks.
Voor het eerst dat we die bekende ketens zien hier in Vietnam.
Daarna even gerelaxed in de hotelkamer.
Het is een apart hotel. Als je het van binnen ziet zou je denken dat je in Beieren of in het Zwarte Woud zit. Alles van blank eiken en Duits/ Oostenrijks aandoende.
Ik heb de neiging om het onze stube te noemen......
Maar het is een prima hotel, we kijken vanafde 9e etage mooi over de stad.
Hebben een klein beetje regen gehad maar verder prima weer, wel warm, 34°C. Gelukkig is de warmte hier wel een stuk minder vochtig. Dat voelt prettiger aan.
We zitten vlakbij een leuke binnenplaats waar allerlei leuke en goed gewaardeerde restaurants zitten en hebben daar heerlijk gegeten.
Nu weer in onze stube.
Morgen worden we al om 7.30 opgehaald om naar de Cu Chi tunnels te gaan.
Deze liggen zo'n 35 km boven Saigon en werden tijdens de Vietnam oorlog als schuilplaats voor de Vietcong gebruikt. Het zijn tunnels van bij elkaar 250 km lang op verschillende niveaus. We kunnen er ook in.
Daarna gaan we naar een bijzondere kerk om daar een korte dienst mee te maken die heel kleurrijk schijnt te zijn. Nu maar proberen te slapen, Benc ligt al luid te snurken naast me...ik lees nog even een ebook en luister nog even wat muziek......

1. Linda Van Erkelens:
    1 november 2015
    Klinkt alsof jullie een prachtige vakantie hebben.
    Veel plezier nog!X
  2. Linda Van Erkelens:
    1 november 2015
    Klinkt alsof jullie een prachtige vakantie hebben.
    Veel plezier nog!X